V vsakem podjetju je treba kot področje organizirati tudi knjigovodstvo. Vodenje tega mora prevzeti odgovorna dela, ki ima potrebna znanja. Seveda pa je priporočljivo, da kot podjetnik poznate osnove, ki so vam lahko v pomoč pri sprejjemanju tovrstnih odločitev.
Katere vrste poznamo?
V grobem knjigovodstvo delimo na enostavno in dvostavno. Pri prvem gre za to, da se vse poslovne dogodke (odlive in prilive na poslovni TRR) vpisuje v eno knjigo. Pri dvostavnem knjigovodstvu pa se vsak dogodek vpiše dvakrat in sicer na dveh različnih mestih. Gre za dve različni knjigi; ena je namenjena razvrščanju glede na datum nastanka dogodka, druga pa razvrščanju glede na vrsto dogodka.
Poleg tega pa imajo podjetniki na razpolago še tretjo možnost. Če so se odločili za status normiranca, morajo spremljati zgolj prihodke, torej račune, ki so jih sami izstavili strankam. Odhodki pa so avtomatsko predpostavljeni glede na višino prihodkov. V tem primeru niti ne moremo govoriti o knjigovodstvu, saj je vse skupaj zelo poenostavljeno. Ob koncu leta takim podjetnikom ni treba oddati letnih poročil, ampak le davčne evidence, kamor se navede skupno vrednost prihodkov. Tako se določi davek.
Dvostavno ali enostavno knjigovodstvo?
Kaj naj se torej pdojetnik odloči? Vsekakor je smiselno pri manjšem obsegu poslovanja izbrati enostavni način, s katerim boste imeli manj dela, bo pa še vedno zagotavljal preglednost.
Če pa gre za večji obseg poslovanja in velik nabor podatkov, je dvostavno vodenje boljša izbira, saj vam bo zagotavljal boljšo preglednost nad trenutnim stanjem. Do določene mere se lahko sami odločate, na kakšen način boste vodili računovodstvo. Če pa so letni prihodki podjetja v prejšnjem letu presegali 50.000 € izbire nimate. Oldočiti se boste morali za dvostavno knjigovodstvo, saj je tako predpisano z zakonom.
Sicer pa se za sodelovanje z računovodjo lahko odločite na različne načine; lahko gre za to, da to osebo zaposlite v podjetju. Če pa nimate na tem podorčju še toliko dela, da bi se vam to izplačalo, bo bolje, če se dogovorite za sodelovanje z računovodskim servisom.